.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده تعویق معارفه صادق لاریجانی چه بود؟

پیش از صدور حکم رهبر انقلاب، برای صادق لاریجانی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه، برخی از خبرگزاری‌ها از عنوان شدن پیش‌شرط‌هایی از سوی آقای لاریجانی برای پذیرش این سمت خبر دادند و تعویق افتادن مراسم تودیع آقای شاهرودی و معارفه آقای لاریجانی را دلیلی بر این مدعا دانستند.

به گزارش تابناک، واقعیت اما همان گونه که پیشتر هم اشاره شد آن است که، تنها دلیل تعویق مراسم معارفه، سفر برخی از مدعوین جلسه معارفه رئیس جدید قوه قضائیه بوده است و با توجه به متن حکم رهبر انقلاب به آقای لاریجانی نه تنها توافق صددرصدی ایشان با وی تایید شده، بلکه رویکردهای تازه ایشان به این رکن حساس نظام جمهوری اسلامی هم روشن‌تر شده است.

متن حکم رهبر انقلاب خطاب به آقای لاریجانی بدین شرح است:

جناب مستطاب حجة ‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ صادق آمُلی لاریجانی، محقّق فرزانه و ارجمند دامت‌توفیقاته

اکنون که دوران تمدید شده‌ی مسئولیت آیة‌الله آقای هاشمی‌شاهرودی در قوه‌ی قضائیه به پایان رسیده است، با تشکر و تقدیر از مجاهدتها و خدمات ارزنده و ماندگار ایشان، جنابعالی را که از برجستگان علمیِ حوزه‌ی علمیه‌ی قم و برخوردار از روحیه‌ و توان نوآوری و ابتکار می باشید، بر اساس اصل یکصدوپنجاه‌وهفت قانون اساسی، به ریاست قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی‌ایران منصوب می کنم.

با گذشت سه دهه از آغاز تشکیلات نوین دادگستری و کسب تجربیات گرانبها و آزمون و خطاهای اجتناب‌ناپذیر، اکنون چشم داشتِ سلامتِ ارکان و اتقانِ احکام و سرعت و سهولت در اجرای عدالت، از دادگستری جمهوری اسلامی، انتظاری به حق است که مسئولان این پیکره‌ی عظیم و دستگاههای جانبی آن باید در برآوردن آن با همه‌ی توان از هیچ کوشش و ابتکاری فروگذار نکنند.

اینجانب به جِّد امیدوار است که دوران مدیریت جنابعالی با توجه به فراهم آمدن بسیاری از زیرساختهای لازم و با تکیه بر صلاحیتهای علمی و عملی آن جناب، دوران شکوفائی قوه‌ی قضائیه به شمار آید.

توفیقات جنابعالی و همکاران محترم و قضات شریف را از خداوند متعال مسألت می کنم.

سیّدعلی‌خامنه‌ای

همان‌گونه که مشاهده می‌شود رهبر انقلاب، با انتصاب آقای لاریجانی به عنوان فردی نوآور و مبتکر، در صدد ایجاد نظام نوین و کارآمدی بر سیستم قضایی جمهوری اسلامی هستند. سیستمی که با وجود تلاش‌های آیت‌الله شاهرودی، هنوز هم یکی از ارکانی است که موجد نارضایتی‌های بسیاری در بین عموم مردم است.

بوروکراسی پیچیده قوه قضائیه به حق به فردی مبتکر و خلاق نیاز دارد تا بتواند حلقه گمشده آن یعنی عنصر کار آمدی را به آن تزریق کند. رهبر انقلاب با آگاهی از تسلط آقای لاریجانی بر مباحث فقهی، فلسفه تحلیلی، و همچنین سابقه خانوادگی که سال‌ها ممارست و تتبع در فقه جعفری پشتوانه آن است ایشان را مناسب‌ترین گزینه برای حرکت آتی این قوه تشخیص داده‌اند.

چنانچه رهبر انقلاب در عباراتی مختصر و موجز ملاک کارآمدی نظام قضایی ایران را در حرکت رو به جلو نظام اسلامی، سلامت ارکان و اتقان احکام دانسته‌اند. دو موضوعی که با درایت صادق لاریجانی خواهد توانست نظام قضایی ایران را به حد مطلوبی از کیفیت سوق دهد.

بر این اساس با توجه به رویکرد رهبر انقلاب نسبت به حرکت رو به جلو نظام قضایی ایران و همچنین توانایی های آقای لاریجانی در احیاء و بازسازی مجموعه‌های مرتبط، می‌توان گفت شایعه‌سازی برخی رسانه‌ها در مورد وجود پیش‌شرط‌ها و اختلاف‌هایی بین آقای لاریجانی و رهبر انقلاب، اساسا کذب و حدس و گمان رسانه‌ای بوده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.